أمر عارٍ تمامًا عن الصحة

إجابة صادمة لسحر رامي عن الاعتزال والحجاب

الأحد ٦ نوفمبر ٢٠٢٢ الساعة ١٠:٤٤ مساءً
إجابة صادمة لسحر رامي عن الاعتزال والحجاب
المواطن - متابعة

 

نفت الفنانة المصرية سحر رامي، الشائعات التي تم تداولها بشأن ابتعادها عن الفن؛ بعد ارتدائها الحجاب، مؤكدة أنه أمر عارٍ تمامًا عن الصحة.

الحجاب

وأردفت الفنانة المصرية سحر رامي، خلال لقاء لها على شاشة إم بي سي مصر، قائلة: أنا طبيعية، عادية يعني، لو في أدوار مش هتناسبني، مش هعملها، بس مش بحط فيها أسباب دينية، أو أخلاقية، وأي حد يعمل أي حاجة، هو حر في اختياره، معنديش حكم على حد، وأنا عمري ما عملت موقف من ده، فطلعوا عليا ليه تحجبت معرفش!”. موضحة أنها لا تفكر في ارتداء الحجاب.

وفاة زوجها

وتحدثت الفنانة عن تفاصيل وفاة زوجها الفنان الراحل حسين الإمام، قائلة: مات في حضني، كنا في البيت يوم عيد ميلادي حوالي الساعة 6.30 مساءً، والجو كان حر، هو طلع الحمام وتأخر، فطلعت أشوفه اتأخر ليه، ليكون بيأخذ دش وسابني أنا والضيوف، أو يمكن يكون اتحبس في الحمام لأن عندنا مشكلة في أوكرة الحمام.

وأضافت الفنانة: ناديت عليه قالي افتحي لي عشان مش قادر أخد نفسي، وقع عليا على السرير، في لحظة، أنا كنت مش عارفة إيه اللي بيحصل، في خلال 5 دقايق راح أقل من 5 دقايق.

وأشارت سحر رامي إلى أن الدكتور قالي جلطة مفاجأة في الشريان التاجي، ومش بتتلحق غير بحقنة الأدرينالين بتتاخد في القلب، وفي خلال 10 دقائق، مكنتش ممكن تتلحق، ولو اتلحقت بتعمل آثار جانبية زي الشلل أو العمى، وإحنا كنا في بيتنا على الطريق الصحراوي”.

وأوضحت أنه تنبأ بوفاته حيث أخبرها أنه سيتوفى خلال عزومة وسيلقى منيته قبلها.